«De ondernemer van de toekomst is visionair»

Ondernemersorganisatie Unizo en kennisplatform Retail Detail laten met hun project ‘Future of Shopping roadshow' de handelaars kennismaken met de consument van de toekomst.
door
Mare
Leestijd 1 min.

De roadshow biedt verspreid over zes containers de handelaar inzicht in hoe de consument momenteel denkt en hoe hij hier met allerlei nieuwe technologische snufjes op kan inspelen. In de containers worden er verschillende nieuwe technologieën geïllustreerd, om ondernemers een idee te geven over hoe ze deze zelf kunnen implementeren in hun eigen zaak. Denk daarbij aan nieuwe betalingsfaciliteiten, een snellere communicatie met de consument, of dashboards waarmee de muziek in de winkel beter kan worden afgestemd op het publiek.

Volgens Kim Mampaey van Unizo is de consument van de toekomst mondiger en mobieler geworden, en spelen emoties steeds minder een rol bij het winkelgedrag. «De handelaar van de toekomst is een visionair met een duidelijke visie. Hij beseft dat de klant koning is en dat er naar hem geluisterd worden. Bijvoorbeeld door creatief te zijn op het vlak van openingsuren», legt Mampaey uit in een persbericht.