Yahoo richt zich op beauty- en modepubliek

De zoekgigant Yahoo heeft zijn pijlen gericht op de Polyvore, een communitywebsite die zich concentreert op de online verkoop van kleding en verzorgingsproducten. Hierdoor krijgt Yahoo een community met ongeveer 20 miljoen leden in handen, waardoor de advertentieverkoop een flinke boost zou moeten krijgen.

Polyvore profileert zich als een social commerce website. Gebruikers kunnen lid worden van de online community die een arsenaal aan kledij en verzorgingsproducten te koop aanbiedt via verschillende winkels. Yahoo legde ongeveer 60 miljoen dollar (54,5 miljoen euro) op tafel om eigenaar te worden van de communitywebsite.

Het is de bedoeling dat Yahoo en Polyvore samen de productadvertenties voor winkels ontwerpen. Dat moet de inkomsten van Polyvore verhogen, terwijl Yahoo een groot aantal gebruikers erbij krijgt.

Door de tegenvallende bedrijfsresultaten zoekt Yahoo al enige tijd naar nieuwe manieren om de inkomsten aan te zwengelen. In de afgelopen jaren werd een groot aantal diensten gesloten, waardoor het bedrijf besloot om zich op een aantal kernzaken te concentreren.