NMBS zit nu ook op Instagram

Na Twitter en Facebook zet de NMBS nu ook zijn eerste stappen op Instagram. Op die manier wil de spoorwegmaatschappij vooral de jongeren beter bereiken, alsook een blik achter de schermen bieden.

Instagram kent wereldwijd 150 miljoen gebruikers, waarvan naar schatting 1 miljoen in België. Het medium lokt vooral gebruikers tussen 18 en 35 jaar en kent momenteel een forse groei.

“Voor ons biedt Instagram niet enkel de mogelijkheid om de leefwereld van de jongeren beter te bereiken, maar ook om via beelden en content van achter de schermen het menselijke verhaal van de NMBS te communiceren”, verklaart de NMBS, die te volgen valt op instagram.com/nmbs.be. De Franstalige tegenhanger is te vinden via instagram.com/sncb.be.

Begin deze maand lanceerde de spoorwegmaatschappij ook al een Facebook-account. Sindsdien werden in totaal al meer dan 1.100 berichten ontvangen en plaatste de NMBS bijna 600 reacties op zijn pagina. Beide accounts – NMBS en SNCB – tellen samen meer dan 4500 fans.