Coca-Cola trekt ten strijde tegen vooroordelen

Coca-Cola heeft beslist om zijn bekende logo tijdelijk te verwijderen van de blikjes die in het Midden-Oosten verkocht worden. Met de slogan ‘Labels zijn voor blikjes, niet voor mensen’ pleit het bedrijf voor een open samenleving zonder vooroordelen.

De speciale editie van deze blikjes zal verkocht worden tijdens de ramadan. Aan één kant zijn de colablikjes zwart in plaats van het iconische rood, aan de andere kant prijkt de nieuwe slogan. Met deze actie wil het bedrijf vooroordelen op basis van uiterlijk de wereld uit helpen.

“In onze maatschappij zijn openheid en gelijkheid belangrijke waarden. Als één van de grootste merken ter wereld zien wij het als onze taak om die waarden en normen te bekrachtigen. Tijdens de ramadan zullen wij ons eigen label tijdelijk aan de kant zetten, om zo ons steentje bij te dragen aan een wereld zonder etiketten en vooroordelen”, klinkt het resoluut bij de frisdrankenfabrikant.

Deze stelling wordt nog eens onderstreept met een sprekende campagnevideo, die je hieronder kan bekijken.