Mango brengt Ramadan-collectie uit

De Catalaanse winkelketen Mango lanceert een Ramadan-collectie. Vooral de winkelschappen van de Arabische winkels zullen ermee gevuld worden. Vanaf 8 juni, tien dagen voor de start van de Ramadan, is de collectie effectief verkrijgbaar.

De focus van de collectie ligt op avondkledij. Een reeks lange jurken, topjes met strassteen, palazzobroeken (broeken die al vanaf de heupen heel wijd zijn) en de tuinbroek of salopette maken deel uit van de nieuwe lijn.



Het is niet de eerste keer dat de keten zich stort op een specifiek doelpubliek. Ze brachten al eerder collecties uit met een Arabisch kantje.  Zo wordt beweerd dat ze daar al meer dan tien jaar mee bezig zijn.

Mango is niet de enige reus die een speciale collectie voor deze feestdag uitbrengt. Vorig jaar lanceerde het Amerikaanse modewerk DKNY die onder andere bekend werd door de parfum ook al een Ramadan-collectie.

Deze nieuwe trend heeft blijkbaar zijn effect bij het Londense publiek. In de Engelse hoofdstad zou er een fenomeen ontstaan zijn die bekendstaat als de ‘Ramadan Rush’, een term die aanduidt dat de omzet bij grote warenhuizen in Londen met 60 procent steeg rond die periode.