KitKat verandert naam in ‘YouTube Break’ voor verjaardag

Nestlé, een Zwitserse holding voor voedinsgmiddelen, verandert de naam van haar chocoladereep KitKat in ‘YouTube Break’. Ze doet dat voor een aantal van 600.000 repen.

De naamsverandering is onderdeel van een campagne die de tiende verjaardag van de website YouTube viert en de tachtigste verjaardag van de gekende KitKat-repen. Het zou de grootste verandering zijn in de verpakking sinds de repen tachtig jaar geleden op de markt kwamen.



Het is niet de eerste keer dat Google en Nestlé samenwerken. Zo noemde Google het besturingssysteem Android 4.4 ‘KitKat’ als onderdeel van een afspraak tussen de twee bedrijven.

Samen met deze verandering, zal YouTube ook nieuwe afspeellijsten lanceren die bedoeld zijn om de snoepers onder de consumenten een goede pauze te geven. En wanneer een eigenaar van een Android-toestel ‘KitKat YouTube my break’ opzoekt, dan zal er een speciale reeks van de vier meest populaire filmpjes op dat moment verschijnen.

Nestlé zal ook met hashtags en namen werken die verschillende soorten pauzes aanduiden, zoals ‘me time break’ of ‘sporty break’.