Amazon levert nu ook uitstappen

Amerikaans e-commercebedrijf Amazon breidt uit. Het bedrijf lanceert een nieuwe dienst, genaamd ‘Amazon Destinations’.

De nieuwe dienst verschaft de gebruiker een lijst van locaties die dichtbij zijn of haar huis gelegen zijn en die de ideale bestemming zijn voor een korte trip. Daarnaast biedt de dienst informatie over hotels, eetplaatsen en bezienswaardigheden in de buurt van de bestemming.

Met deze nieuwigheid komt het e-commercebedrijf in de wereld van de reisdiensten terecht. Dat wil zeggen dat het bedrijf veel concurrentie mag verwachten. Bekende spelers in die wereld zijn TripAdvisor, Groupon en Expedia. Wil Amazon groeien in deze wereld, dan moet het kunnen opboksen tegen hen.

‘Amazon Destinations’ is een uitbreiding van ‘Amazon Local’, een dienst die mensen in het dagelijks leven vooruithelpt door kortingen op theatertickets, in restaurants of bij lokale winkels aan te bieden.

De laatste jaren groeit het bedrijf enorm. Amazon begon als een online boekenwinkel, maar is ondertussen een marktplaats geworden voor miljoenen producten. Daarnaast maakt het bedrijf ook eigen tablets en heeft het zelfs een eigen televisiestudio.

Momenteel is de nieuwste dienst enkel beschikbaar voor inwoners van New York, Los Angeles en Seattle. Of er een uitbreiding komt naar andere plaatsen in de wereld, is onduidelijk.