Facebook wil virtual reality inzetten bij de verkoop van luxe goederen

Facebook wil Oculus Rift inzetten als hulp om spullen te verkopen. Dat heeft Mike Schroepfer, de technologiedirecteur bij Facebook, verteld aan de Wall Street Journal.

Volgens Schroepfer kan de virtual reality headset van pas komen bij het kopen van een appartement, dure auto of het boeken van een hotel. “Bij dure producten willen mensen graag eerst weten hoe het is en dankzij de bril zal je dat zelf kunnen ervaren,” zei Schroepfer.



Hoe dat er precies zal moeten uitzien, maakte de medewerker van het sociaal platform niet helemaal duidelijk. “Een deel van het plezier is dat het volledig nieuw is, dus we hebben geen enkel idee hoe we het moeten laten werken,” zei hij.

Eerder deze week onthulde Facebook al een andere manier om bedrijven dichter bij hun consumenten te brengen. De nieuwe dienst Business werd aan de Facebook Messenger-app toegevoegd. Daarmee krijgen gebruikers de mogelijkheid om persoonlijk te communiceren met bedrijven via een chatgesprek.