Taylor Swift maakt van This Sick Beat een handelsmerk

door
Roald
Leestijd 1 min.

Je denkt beter twee keer na voordat je in de toekomst op een T-shirt "This Sick Beat" of "Party Like It's 1989" zet, want je zou geconfronteerd kunnen worden met een rechstzaak die je moeilijk van je af zal kunnen schudden. Volgens Vox heeft Taylor Swift van de zinsnede 'This Sick Beat' en 'Party Like It's 1989' een handelsmerk gemaakt. Beide zinnen komen uit haar album 1989 dat miljoenen keren verkocht werd.

Voor elk gebruik van de zinnen, op producten of een andere manier, zal je nu toestemming nodig hebben van Team Swift. Daarmee laat Swift opnieuw merken dat ze heel graag alles krijgt dat ze kan krijgen voor haar creatieve output. Eerder besloot de zangeres om Spotify de rug toe te keren voor vergelijkbare zaken.

Voor wie twijfelt: Shake It Off is niet opgenomen in de lijst, want de zin uit het populaire gelijknamige nummer staat al op naam van een dieetbedrijf.