Zuckerberg start een boekenclub als goed voornemen voor het nieuwe jaar

Mark Zuckerberg, CEO van Facebook, heeft van boeken lezen zijn goede voornemens van dit jaar gemaakt en hij zal dat doen in een speciale boekenclub waar 30 miljoen mensen zich voor mogen inschrijven.

Zuckerberg liet zijn goede voornemens voor 2015 bepalen door 50.000 leden van de Facebook-gemeenschap die allerlei suggesties deden. Uiteindelijk koos hij ervoor om dit jaar om de twee weken een boek te lezen dat de nadruk legt op andere culturen, overtuigingen, geschiedenissen en technologieën.

Kort daarna maakte Zuckerberg een groep aan op Facebook genaamd A Year of Books waar al snel meer dan 100.000 Facebook-fans zich lid van maakten en zo ontstond de boekenclub. Zuckerberg heeft in total 30 miljoen volgelingen op zijn eigen Facebook-pagina wat meer is dan twee keer de fanbase van Oprah die eerder een soortgelijke stunt uithaalde.

Uitgevers verwachten dan ook het bekende “Oprah Effect” waarbij een boek dat gelezen wordt door een beroemdheid opeens enorm veel verkocht wordt.

Het lijkt erop dat Zuckerberg nog een schepje bovenop de statistieken van Oprah kan doen want het eerste boek dat door Zuckerberg gekozen werd, getiteld “The End of Power”, was in een mum van tijd uitverkocht op Amazon.