Coca Cola produceert lactosevrije melk met 50% meer eiwitten en 30% meer calcium

Coca Cola is van plan om haar merk van melk te produceren. De Amerikaanse drankjesreus is van plan om het merk Fairlife in de omloop te brengen en ze voorspellen dat het geld zal regenen voor de onderneming.

Het nieuwe product zal ongeveer het dubbele kosten van traditionele melk, maar bevat meer eiwitten en zal lactorevrij zijn. Fairlife zal 50% meer eiwit, 50% minder suiker en 30% meer calcium.



De overstap van Coca Cola naar de zuivel heeft alles te maken met de tegenvallende winst uit de gekende koolzuurhoudende dranken. De Fairlife melk zou ook een langere houdbaarheidsdatum hebben dan gepasteuriseerde melk. “We pasteuriseren onze melk op een nog hogere temperatuur en minder lang.”

237EF6A100000578-0-image-9_1416962312659

Consumenten nemen steeds meer hun toevlucht tot gezondere producten met minder vet en suiker. “We gaan investeren in de melk business voor een tijdje om een merk op te bouwen dus het zal geen geld regenen in het eerste jaar, maar zoals gewoonlijk zal het dat wel op een later tijdstip,” zei Chief Customer Officer Sandy Douglas.

De melk werd getest in Minnesota in Amerika en blijkt beter te smaken dan traditionele melk. Het product wordt speciaal gefilterd om elementen van vet en suiker uit de melk te halen en Coca Cola hoopt dat het een graantje zal kunnen meepikken van de snelgroeiende markt van sport en energiedranken.

Fairlife is alleen beschikbaar in Amerika op dit moment, maar als het merk daar een succes wordt, zou het ook snel in de winkelrekken in Europa kunnen liggen.

237EF67D00000578-0-image-12_1416962443814

237EF67300000578-0-image-10_1416962334335