Wordt #WakeUpCall de nieuwe Ice Bucket Challenge?

De nieuwe internet rage met beroemdheden die foto’s van zichzelf in bed posten, kan wel eens de volgende Ice Bucket Challenge worden. De #WakeUpCall campagne, ten voordele van Unicef, combineert de beste elementen van de Ice Bucket Challenge en de #nomakeupselfie campagne, die eerder dit jaar ook viraal ging.

De nieuwe Unicef-campagne stimmuleert mensen om foto’s van zichzelf te nemen binnen enkele seconden nadat ze wakker werden. Net als bij de #nomakeupselfie, die miljoenen opleverde voor Cancer Research UK, biedt het project van Unicef het publiek een kijkje in de onbewaakte momenten van de celebrity’s.

Het geeft ook de mogelijkheid om het interieur in de slaapkamers van de beroemdheden te bekijken. Zo hebben we het patroon van het behangpapier van Nigella Lawson al kunnen bewonderen en de grimmig geschilderde bakstenen muur van Derren Brown, een bekende illusionist.

In tegenstelling tot de #nomakeupselfie trekt deze campagne ook de aandacht van mannen. Stephen Fry, acteur en presentator, postte een foto op Twitter van zichzelf in bed in een zwart t-shirt.

Net als bij de Ice Bucket Challenge worden deelnemers in #WakeUpCall aangemoedigd om vrienden te nomineren om soortgelijke foto’s te publiceren.

Tom Hiddleston nomineerde bijvoorbeeld Emma Watson, Keeley Hawes en Josie Rourke.