Het langste reclamefilmpje aller tijden duurt 13 uur

De Amerikaanse fastfoodketen Arby’s heeft afgelopen weekend het wereldrecord voor het langste reclamefilmpje verpulverd. Het record stond op naam van Nivea, met een reclamefilmpje van een uur. Het nieuwe recordfilmpje duurt dertien uur.

Zaterdag om één uur in de namiddag begon het reclamefilmpje op de zender My9 in Duluth, Minnesota in de Verenigde Staten. Een borststuk van een rund werd dan in een rookkamer geplaatst en de kijkers konden live zien hoe het stuk vlees langzaam bereid werd. Om twee uur ’s nachts was het vlees klaar en bereidde een chef een ‘smokehouse brisket sandwich’, één van de meest succesvolle producten van Arby’s.

Volgens Jeff Baker van Arby’s wil de keten zo de authenticiteit van de hun broodje tonen. Oorspronkelijk wilden ze het op het internet uitzenden, maar toen ze hoorden dat er een record was om te breken, gingen ze op zoek naar een televisiezender die het proces wou uitzenden. Ze hadden het meeste vertrouwen in de zender My9 en beide partijen willen niet zeggen hoeveel er betaald is voor het reclamefilmpje. “Het meest dramatische reclamefilmpje staat nu wel op onze naam”, lacht Baker, “of toch in ieder geval het langste.”