De CEO van Levi’s heeft zijn eigen jeans al een jaar niet gewassen

Chip Bergh, de CEO van het jeansbroekenmerk Levi’s, vindt het enorm belangrijk om water te besparen. Hij vindt het zo belangrijk dat hij zijn jeansbroek al meer dan een jaar niet heeft gewassen.

Dat zei Bergh dinsdag in een gesprek op de Brainstorm Green Conference van Fortune Magazine. Levi’s vierde toen ook zijn 141ste verjaardag. “Ik heb er nog steeds geen huidaandoening door gekregen”, bevestigt Bergh.

Volgens Bergh gaat de helft van het water dat een jeansbroek gebruikt naar het productieproces van de broek, de andere helft wordt gebruikt doordat klanten hun broek wassen. “Maar volgens echte jeansliefhebbers mag je je jeansbroek nooit wassen”, zei Bergh in het gesprek.

Bergh besprak ook de inspanningen voor duurzaamheid door zijn bedrijf. Levi’s werkt samen met katoenboeren om een duurzamere soort katoen te creëren. De jeansproducent werkt ook aan ‘Levi’s Waterless Jeans’, dat zijn broeken die tot 96% minder water nodig hebben tijdens het productieproces.

Het volledige gesprek met Chip Bergh kan je hieronder zien.