Wacht tot ze haar make-up verwijdert…

Meestal zijn reclamefilmpjes voor schoonheidsproducten onrealistisch. Ze willen je laten geloven dat hun product niet zomaar een product is, maar een toverdrankje waardoor je eeuwig jong blijft. Over het algemeen zet dat soort reclame een onrealistisch schoonheidsideaal neer.

Nu komt Dermablend, een merk van foundation waarmee je alles kan verstoppen, met een reeks filmpjes waarin ze weigeren om te doen alsof foundation iets meer is dan een make-upproduct om je gezicht te verbergen. Het resultaat zijn eerlijke bekentenissen van prachtige mensen met een unieke huid.



Een van de filmpjes gaat over Cheri Lindsay. Zij heeft de huidziekte vitiligo waardoor haar huid zijn natuurlijk pigment verliest. Haar gezicht en lichaam hebben nu twee verschillende kleuren. Zij besloot om de foundation te beginnen gebruiken zodat mensen verder zouden zien dan de initiële schok dat zij een vrouw is met twee lichaamskleuren.

Een andere bekentenis komt van Cassandra Bankson, die in haar pubertijd last kreeg van heftige acne. Door haar acne kreeg zij bijnamen te horen als ‘freak of nature’ en ‘exorcist’. Toen haar grootvader op sterven lag, zei iemand dat het goed was dat hij zou sterven, want dan zou hij haar gezicht niet meer zien.

Voor Cheri en Cassandra is make-up geen schoonheidsproduct. Het is voor hen een product dat ze dagelijks gebruiken zodat ze geen vreemde reacties krijgen van mensen. Foundation is voor hen niet meer dan gezichtsverf en het verandert niets aan hun persoonlijkheid. De persoonlijkheid van de twee dames wordt niet gedefinieerd door hun gezicht. Foundation is voor hen een middel om zich te kunnen uitdrukken, zonder constante reacties van mensen op hun huidaandoeningen.

De filmpjes van hun bekentenissen hadden geen enkel script en kwamen recht uit het hart. De creative director gaf toe aan Adweek dat de tranen bij momenten in de ogen stonden door de krachtige bekentenissen van de vrouwen. Dermablend roept nu andere mensen op om ook bekentenissen te uploaden. Voor elke bekentenissen die gedeeld wordt, geven zij een dollar aan ‘Look Good Feel Better’, een organisatie die jonge vrouwen helpt zich beter in hun vel te voelen na kankerbehandelingen.