Birds Eye brengt frietjes uit in de vorm van # @ :) en *

In een tijd waar we communiceren met elkaar via e-mail, onze ideeën uitspreken met hashtags en onze gevoelens uiten met smileys heeft Birds Eye de Mashtags gelanceerd. Mashtags zijn frieten in de vorm van onze favoriete tekens op ons toetsenbord. “De toevoeging van Mashtags aan onze catalogus is een spannende ontwikkeling voor ons bedrijf. We zijn ervan overtuigd dat iedereen over ons nieuw product zal praten.”, verklaarde Pete Johnson, marketingmanager bij Birds Eye.

“We zijn continue op zoek naar manieren om te innoveren en consumenten te inspireren. We hopen dat Mashtags de mensen weer met plezier rond de tafel zal laten zitten en zal helpen om de maaltijden aangenamer te maken en de communicatie tussen de mensen te verbeteren.”, besluit Johnson. Aangekondigd als #New en #Tasty zal Mashtags beschikbaar zijn in de winkel vanaf maart in het Verenigd Koninkrijk.



Er is nog niet geweten of Mashtags ook verkocht zullen worden in België. De reacties in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk op het nieuwe product waren niet positief. In Frankrijk werden de “sociale” frieten compleet belachelijk gemaakt. The Guardian stelt zich alleen vragen bij de marketingstrategie achter het product. In ieder geval zorgde Mashtags al voor heel wat communicatie en kreeg het heel wat gratis publiciteit.

#missionaccomplished