Legendarisch Belgisch merk 49R Jeans maakt een comeback

Het iconische kledingmerk 49R Jeans is klaar om de markt opnieuw te veroveren. Twee Kortrijkse ondernemers hebben de handen in elkaar geslagen om het West-Vlaamse modemerk opnieuw op de kaart te zetten.
door
Mare
Leestijd 1 min.

Het iconische label is vooral bekend bij de generatie jongeren die hun hoogdagen beleefden in de jaren 70 en 80. Het merk zag het levenslicht in 1968 en maakte een paar jaar naam en faam als shirtsponsor van voetbalclub Club Brugge.

Helaas was die glorie niet van lange duur. In 1992 werd het bedrijf failliet verklaard. Maar intussen hebben Pieter Vandenbogaerde en Frédéric Sierens de vervallen merkrechten van 49R nieuw leven in geblazen en zijn ze van plan om het Belgische jeansmerk te herlanceren.

"Half april lanceren we onze eerste collectie, die zich ergens tussen het midden- en het topsegment situeert”, aldus het duo in Het Nieuwsblad. “We starten met een lijn jeans, T-shirts en sweaters voor dames. Niet veel later lanceren we ook een herencollectie.'

De collectie zal zowel online als in een aantal geselecteerde boetieks worden verkocht. “We gaan voor een lijst van 49 dealers, een knipoog naar de merknaam.”