De Mol lokt Belgen naar Zuid-Afrika

Foto VIER

In het nieuwe seizoen van De Mol reist Gilles De Coster met een groep Vlamingen door Zuid-Afrika. Dat het decor van het populaire VIER-programma tot de verbeelding spreekt, ondervindt online reisagent CheapTickets.be. Het aantal boekingen naar het land is sinds de start van de uitzendingen fors gestegen.

De bestemmingen Kaapstad en Johannesburg worden vaker opgezocht en geboekt. Zo kan Kaapstad rekenen op 55% meer zoekopdrachten en 67% meer boekingen. Voor Johannesburg zijn de boekingen zelfs gestegen tot 110%, weet Het Laatste Nieuws.

Volgens de commercieel manager van CheapTickets.be, Aniek Augustijn, speelt de populariteit van De Mol een belangrijke rol bij deze toegenomen belangstelling. Niet alleen stijgt het aantal boekingen, ook de zoekopdrachten naar ‘Zuid-Afrika’ gaan op Google de hoogte in. Het programma zet de Belgen duidelijk aan om op zoek te gaan naar een leuke vakantiebestemming.

De vierde aflevering van De Mol is vanavond om 20u35 te zien op VIER.