Internationale campagne moet toerisme in Brussels gewest extra boost geven

door
Belga
Leestijd 2 min.

Het toerisme in Brussel is zich na de aanslagen in Parijs en Brussel duidelijk aan het herstellen. Maar om de positieve vooruitzichten voor de toeristische sector in het hoofdstedelijk gewest een extra boost te geven, heeft de Brusselse regering beslist om een omvangrijke internationale campagne voor de promotie van het Gewest te laten uitvoeren door het agentschap Wunderman Bruxelles. De regering trekt hier 4 miljoen euro voor uit. "Het toerisme is ontegensprekelijk van essentieel belang voor de economie van het Gewest. De recentste cijfers tonen aan dat de inspanningen van de overheid, die zeer snel na de aanslagen actie ondernam, hun vruchten beginnen afwerpen. Maar daar houden we het niet bij. We moeten onze inspanningen voortzetten, zodat de sector terug kan bogen op zijn volledige potentieel", licht minister-president Rudi Vervoort toe.

De Brusselse hotels hebben tijdens oudejaarsnacht meer bezoekers getrokken (een bezettingsgraad van 85%, of 20% meer dan in 2015) en de 16de editie van Winterpret was ook een groot succes. Het Gewest wil die trend verder versterken. Daarom lanceert het een grootschalige internationale campagne om het Brussels Gewest te promoten. Wunderman Bruxelles dient samen met Visit.Brussels alle troeven van het Brussels Gewest in het buitenland in de kijker te plaatsen.

Vervoort trekt ook door Europa trekken om met een doelgerichte roadshow de verdiensten van Brussel aan te prijzen bij zowel toeristen als investeerders, maar ook studenten en zakenlui. Er wordt halt gehouden in België, Frankrijk, Nederland, Duitsland, Groot-Brittannië, Spanje en Italië.

De campagne zal in eerste instantie gespreid worden over een periode van zes maanden. Het is eventueel ook mogelijk om de internationale communicatie uit te breiden naar de Verenigde Staten, Japan en nieuwe opkomende landen.

bron: Belga