Brusselse toeristen kiezen voortaan vanuit taxi hun bezienswaardigheden

door
Belga
Leestijd 1 min.

Toeristen die Brussel bezoeken kunnen voortaan via een tablet in de taxi onderweg naar het hotel al hun bezienswaardigheden kiezen. De Brusselse startup Mediatrip stelt momenteel in 25 taxi's van Autolux een tablet ter beschikking aan de klant. De passagier van de taxi krijgt via het Mediatrip-tablet onder meer toegang tot nieuwsberichten, de weersvoorspelling, hotels in Brussel, de wisselkoers en de Brusselse musea. Dankzij het huidige 4G-netwerk kunnen de tablets vlot gebruik maken van het internet.

"Een taxibestuurder is zowel chauffeur als gids. Er wordt hen altijd gevraagd waar ze de beste chocolade kunnen kopen of wanneer ze het Atomium kunnen bezoeken, dus waarom niet gewoon al die informatie aanbieden", vertelt Ossman Ouadrassi, oprichter van Mediatrip.

De passagiers kunnen de info bovendien meteen naar hun eigen e-mailadres versturen als ze dat willen. Momenteel beschikken 25 taxi's van autolux over een Mediatrip-tablet, maar tegen januari 2017 hoopt Ouadrassi uit te breiden naar 150 tablets over meerdere maatschappijen.

De toeristische informatie komt rechtstreeks van visit.brussel, dat voor de toepassing een eigen interface ontwierp. "Toeristen trekken steeds minder naar de toeristenloketten en willen informatie op de plaats waar ze zijn, dat maakt dit initiatief interessant. De taxi is daarvoor ideaal en speelt in op die nieuwe technologie", vertelt Patrick Bontinck, CEO van visit.brussels.

bron: Belga