Bol.com geeft korting aan klanten die langer wachten op levering

Facebook / bol.com

Internetwinkel Bol.com beleefde maandag zijn drukste dag ooit. Op een bepaald moment werden er zoveel pakjes besteld dat het bedrijf besloten heeft om korting te geven aan wie zijn pakjes niet per se de dag erna wou hebben. 

Maandag deed de webwinkel mee aan Cyber Monday en blijkbaar lieten veel mensen dit niet aan zich voorbijgaan. Cyber Monday is een fenomeen overgewaaid uit de Verenigde Staten, waarbij op de eerste maandag na Thanksgiving kortingen worden gegeven in webshops.

Het bedrijf kreeg zo’n 320.000 bestellingen te verwerken, schrijft Het Nieuwsblad. Op het drukste moment tussen 21 en 22 uur ’s avonds werden gemiddeld zelfs 14 artikelen per seconde besteld. Daarom voegde het bedrijf een extra optie toe. Wie bereid was nog een dag langer op zijn bestelling te wachten, kreeg 2,5 euro extra korting.

“Niet voor iedereen in deze feestdagenperiode is het van belang om een bestelling binnen 24 uur in huis te hebben. Klanten die het ook goed vinden om hun pakketje een dag later te ontvangen, kunnen dus gebruik maken van een korting”, bevestigt woordvoerster Marjolein Verkerk. “Deze korting is beschikbaar op drukke momenten in onze winkel, bijvoorbeeld later op de avond, en geldt voor een groot deel van de artikelen die wij verkopen.”

DELEN