Kende u deze jobs al?

door
marketing
Leestijd 2 min.

Sylvie Verbruggen, 36

Links, VP marketing communication bij Telenet Group

Wat is je job?

“Met mijn team werken we nieuwe concepten en campagnes uit. Drie jaar geleden begon ik met 12 mensen. Nu zijn we 40 man-vrouw sterk. Zowel ik, mijn team als Telenet zitten in een erg dynamische, snelle en energieke omgeving. Dat spreekt me aan. Ik doe de zaken graag vooruitgaan.”

Wat vind je er leuk aan?

“Het is heel leuk om zelf nieuwe producten en aanbiedingen te creëren. Bijvoorbeeld ons product WIGO waarmee we antwoorden op de vraag van gezinnen naar een duidelijk telecompakket met televisie, vaste en mobiele diensten. Of de Helemaal Mee Tournee waarmee we aan huis elke vraag beantwoo

rden en de installatie volledig bekijken en verbeteren.”

Wat is opmerkelijk?

“Onze huidige CEO gelooft sterk in de kracht van vrouwen. Zo zorgde hij ervoor dat de helft van zijn directiecomité uit vrouwen bestaat. Dat sijpelt door in alle managementlagen. Ikzelf geloof in een evenwicht tussen verschillende profielen van mannen en vrouwen. Het gevoelgsmatige dat vrouwen in zich hebben in combinatie met het meer rationele van mannen, werkt heel goed.”

Nathalie van Ypersele, 44

Rechts, Partner bij Akkanto

Wat is je job?

“Ik help als strategische communicatieconsulant bedrijven communiceren naar hun stakeholders, waaronder de media. Ik leerde als journalist en hoofdredacteur van Tendances de regels van het journalistieke spel kennen, en gebruik deze nu om bedrijven hun verhaal te laten vertellen.”

Wat vind je er leuk aan?

“Ik hou van de afwisseling en de uitdagingen bij projecten voor bedrijven in totaal verschillende sectoren waaronder de financiële en energiesector. Mijn werkuren zijn uiterst flexibel, zeker wanneer we in een weekend of de late avond communicatieoplossingen bedenken tegen een crisis. Op andere momenten kan ik meer tijd maken voor mijn gezin en familie.”

Wat is opmerkelijk?

“Opmerkelijk en moeilijk is dat ik niets kan vertellen over onze klanten en onze projecten. We werken volledig achter de schermen. Tegelijkertijd voel ik dat ik betrokken ben en wel degelijk een impact uitoefenen op de actualiteit. Als ik ‘s morgens de krant open sla, kan ik zo de artikels lezen waaraan we gewerkt hebben.”