Dringend student-ondernemers gezocht

door
marketing
Leestijd 1 min.

Hoe kan je meer studenten aanzetten tot ondernemen? Het is een vraag waar heel wat universiteiten en hogescholen mee worstelen. ‘Leuven Community for Innovation Driven Entrepreneurship', een vrij recent initiatief van de KU Leuven heeft 102 studenten – ofwel 48 teams – kunnen stimuleren. En met behoorlijk wat succes. Dat blijkt uit start-ups zoals Medistitch, Eventigrate, Rein4ced, DTS en Diabetix.

Het crowdsourcing platform ‘Hack the KUL' staat centraal. Hier staat de innovatiemotor voor nieuwe grensoverschrijdende ideeën die tot een Product Inovation Project kunnen leiden. Studententeams uit verschillende opleidingen gaan gedurende een jaar op zoek naar oplossingen voor de bedrijfswereld. Andere studenten zorgen voor juridisch advies, technologische ondersteuning en hulp bij marketing en communicatie. Die vrijwillige samenwerking loont. Lcie Academy biedt bovendien ook specifieke vakken over ondernemen.

De zoektocht naar de ideale opleidingen en ook de jobs van de toekomst is een belangrijke themadag op CrowdSourcingWeek Europe in Brussel van 21 tot 25 november.

Foto: Pexels