Piepjong meisje sluit miljoenendeal om met zelfgemaakte limonade de bijen te redden
Toen de 11-jarige Mikaila Ulmer leerde over de afnemende bijenpopulatie en het gevaar dat daarvan uitgaat voor onze voedselketen, moest ze iets doen om de bedreigde beestjes te helpen.
Mikaila besloot lokale honing toe te voegen aan haar zelfgemaakte limonade 'BeeSweet' en die te verkopen, om dan een deel van haar winst aan internationale organisaties te doneren die bestuivers beschermen.
Vorig jaar ging Mikaila 'BeeSweet' pitchen bij een panel van potentiële investeerders. Daar kon ze Fubu CEO Daymond John overtuigen om 60,000 dollar te investeren - en sindsdien ging de bal aan het rollen.
'BeeSweet' scoorde ondertussen een contract bij Whole Foods, die in eerste instantie had ingestemd om het product te verkopen in de regionale winkels. Het nieuws werd eerder deze maand nog beter op het South by Southwest Festival: daar sloot het meisje een distributiedeal van miljoenen dollars met United Natural Foods, aldus NBC BLK.
Nieuwe receptjes
Momenteel is de piepjonge onderneemster druk bezig met het ontwikkelen van nieuwe smaken. Haar sceptische vrienden zijn nu wild enthousiast. "In het begin hebben ze mij niet geloven", zei Mikaila tegen NBC News. "Nu help ik mijn vrienden om hun eigen bedrijf te beginnen."