Clitorale injecties en zweetpleisters: de vreemdste goodies op de Oscars

Award Season gaat rustig zijn gangetje in Hollywood, richting Academy Awards op 28 februari. Of Leonardo DiCaprio eindelijk een Oscar wint, staat nog niet vast. Wat wel zeker is, is dat de genomineerden niet met lege handen naar huis gaan.

Alle genomineerde acteurs en regisseurs krijgen immers een goodiebag mee naar huis. Dit jaar is dat zakje een slordige 200.000 dollar (179.000 euro) waard. The Daily Beast mocht al eens tussen de geschenken voor de sterren snuffelen en ontdekte dat de genomineerden onder andere een tiendaagse trip naar Israël (55.000 dollar – 49.000 euro) en een wandeltocht van twee weken in Japan (45.000 dollar – 40.000 euro) krijgen.

Mooi meegenomen, zeker als je weet dat de acteurs daarbovenop nog een jaar gratis Audi’s (45.000 dollar – 40.000 euro) kunnen huren en tal van fitness- en wellnesspakketten krijgen. Andere artikels in de goodiebag beginnen al de bizarre kant op te gaan. Zo krijgen vrouwen een seksspeeltje (250 dollar – 225 euro) dat zachte zuiging en stimulatie belooft.

Nog een stapje verder is de ‘Vampire Breast Lift’ (1.900 dollar – 1.700 euro), een plastische ingreep waarbij het bloed van een patiënt gebruikt wordt om rondere borsten te creëren. The Guardian ontdekte bovendien dat de genomineerden ook gespecialiseerde pleisters krijgen om okselzweet op te vangen.

Het lijkt een soort van traditie te worden dat de goodiebag voor de Oscarnominees opmerkelijke cadeautjes bevat. Zo kregen de actrices vorig jaar een ‘O-Shot‘, waarbij bloed uit de arm net naast de clitoris wordt gespoten om “het libido een boost te geven en seksuele tevredenheid te verhogen.” Datzelfde jaar werden ook een haartransplantatie, een esdoorn en apparaatje om haar uit afvoerbuis te houden geschonken.

In 2014 werden de sterren onder andere getrakteerd op een pistool waarmee ze traangas kunnen afvuren en zes luxecondooms. Windex, een product om ramen mee te wassen, is misschien minder glamoureus, maar praktisch ingestelde Oscarnominees konden er in 2013 mee aan de slag. Daarnaast waren er ook kaarsen in de vorm van taarten, bordjes waarmee men porties onder controle houdt en tickets voor een kindercircus.

De goodiebag wordt sinds 2003 uitgereikt en begon toen met relatief onopvallende, maar dure spullen of reisjes. Gaandeweg werd het steeds gekker en gekker, met wimpers van nertshaar in 2005, een fles balsamico-azijn met een waarde van 1.000 dollar (885 euro) in 2007 en een broek voor een groter achterwerk in 2009.