Waarom veel artiesten vandaag een blauwe profielfoto hebben op social media

door
Roald
Leestijd 2 min.

Als je veel blauw ziet op Twitter en Facebook, dan ben je niet de enige. Veel van 's werelds grootste artiesten steunen de nieuwe muziek streaming dienst van Jay Z door hun profile-en coverfoto te veranderen in een turquoise variant.

Jay Z is van plan om Tidal, een artiestvriendelijke muziek streaming dienst, te onhullen. Tidal zal concurreren met platforms als Spotify en de nieuwe dienst van Apple die bijna klaar is.

De kunstenaars die de onderneming van Jay Z steunen, zijn onder andere zijn vrouw Beyoncé, Kanye West, Rihanna, Madonna, Coldplay, Nicki Minaj en Usher.

Eerder dit jaar kocht Jay Z Aspiro, een Zweeds technologiebedrijf dat twee muziek streaming diensten had ontworpen voor 56 miljoen dollar. Vandaag onthult hij eindelijk wat hij precies van plan is met zijn aankoop.

Op de website staat de service en prijsstelling als volgt beschreven. "Dit is de eerste muziek streaming-dienst die de beste High Fidelity geluidskwaliteit en High Definition muziekvideo's aanbiedt.

Welke impact deze nieuwe dienst zal hebben op het streaming landschap is niet geweten, maar dat het concurrenten als Spotify niet onberoerd laat, is zeker geweten. Sommige artiesten gaan zelfs zo ver dat ze de hashtag #RIPspotify in hun tweet gebruikten.

— Mr. Carter (@S_C_) 30 maart 2015

 

Together, we can turn the tide and make music history. Start by turning your profile picture blue. #TIDALforALL

— KANYE WEST (@kanyewest) 30 maart 2015

— Madonna (@Madonna) 30 maart 2015

It's time to turn the tide and make music history. Show you are part of the movement by turning your profile pic blue. #TIDALforALL

— Usher Raymond IV (@Usher) 30 maart 2015