Slimme motorhelm verzamelt nog eens 1.5 miljoen dollar

door
Roald
Leestijd 1 min.

Afgelopen zomer werd Skully, de slimme motorhelm, de vierde meest populaire campagne op crowdfunding website Indiegogo. Volgens SEC wist de motorhelm nog eens 1.5 miljoen dollar binnen te brengen. De bedenkers van de slimme motorhelm die hands-free GPS-navigatie aanbiedt en de mogelijkheid om te bellen tezamen met een groothoek achteruitrijcamera op de display van het scherm, Bluetooth-connectiviteit en een geïntegreerd audiosysteem voor muziek, hoopten om 250.000 dollar in te zamelen tijdens het evenement op Indiegogo. Uiteindelijk kregen ze bijna tien keer dat bedrag bij elkaar.

Een woordvoerder van het bedrijf bevestigde dat Skully een total van 5,8 miljoen dollar wist in te zamelen met pre-orders en andere investeringen.  Mede-oprichter en CEO Marcus Weller ontwierp samen met zijn broer Mitch de helm. Marcus vertelde aan techcrunch dat het idee voor de helm kwam nadat hij een aantal keer viel met de fiets. Hij bezat toen geen motorhelm maar dacht dat een helm met nieuwe functies een goed idee zou zijn.

Het lijkt erop dat zijn idee tot iets groots kan uitgroeien want ondertussen verkochten de broers al 1950 helmen in meer dan 47 landen gedurende de campagne.